https://static-cdn.esmg.se/4/images/Ordfkand 2007.jpg
Per Jansson vill stärka innebandyns varumärke det närmaste året medan Lars-Gunnar Tjärnquist påpekar vikten av att sporten ska behålla sin enkelhet.
Landet runt

Det här är viktigast närmaste året

ANNONS

Per Jansson och Lars-Gunnar Tjärnquist pekar ut helt olika frågor som den viktigaste det närmaste året. - Viktigast är att sluta leden. Nu har vi fått en delning där många känner sig osäkra inför ordförandevalet och det är inte bra, menar Per Jansson.

Den sittande förbundsordföranden vill det närmaste halvåret försöka ena innebandyrörelsen igen efter delningen inför lördagens årsmöte.

- Hela rörelsen måste vara fokuserad på den målsättningen. Nu har vi fått en delning där många känner sig osäkra inför ordförandevalet och det är inte bra. Det gäller att få ihop en enad rörelse där alla sluter upp bakom styrelsen och dess vision, säger Per Jansson.

Därefter handlar det om att stärka sportens varumärke ytterligare.

- Hur vi ska få innebandyn att slå medialt? Enligt Sponsor Insight är innebandyn bara 26:e sporten i Sverige just nu. Att stärka varumärket och hamna topp tio handlar om hårt arbete mot TV för att öka den mediala biten, fortsätter han.

Utmanaren Lars-Gunnar Tjärnquist är istället inne på att få sporten att vara fortsatt enkel att bedriva och utöva.

- Det är viktigt att vi säkrar bakåt när vi springer iväg in i stora hallar och syns mer och mer i media. Det är viktigt att distrikten och klubbarna hänger med. Det finns många väldigt seriösa föreningar med vettig ekonomi men i många föreningar finns det några få personer som sliter hårt. Det måste finnas en enkelhet att utföra uppgifterna så att vi inte kör slut på folk, säger han.
Den här artikeln handlar om: