Adidas: ”Vi har en framtid i sporten”
ANNONS
En av världens största sportleverantörer har varit med länge inom innebandyn. Och man har inga planer på att trappa ner. Tvärtom. - Vi känner att vi har en framtid i sporten, säger Jonas Carlström till Innebandymagazinet.se.
Adidas slog igenom på innebandymarknaden i samband med Fornuddens framgångar på 1990-talet. Förra året lät de den kände videoregissören Amir Chamdin göra reklamfilm för Adidas nya skor. Niklas Jihde och Peter Fischerström agerade.– Den blev väldigt lyckad och vi använde den för vår nordiska bas. Det visar också att vi satsar på innebandy, det kostar en del att spela in en sådan video, säger Jonas Carlström, sponsoransvarig på Adidas.
Hur viktig är Niklas Jihde för er?
– Han är väldigt viktig. Han är en ärlig person som älskar sporten och Niklas är även med och utvecklar våra nya skor.
Hur har samarbetet med innebandyn fungerat genom åren?
– Det fungerar väldigt bra och vi känner att vi har en framtid i sporten. Vi fortsätter att satsa stenhårt. Vi har ju svenska mästarna AIK, Storvreta, Jihde, Kristoffer Kranberg och världens bäste, Anders Hellgård, i vårt stall, avslutar Jonas Carlström.