Boka upp fredagen den 19 januari för då blir det lapp på luckan i Torslandahallen.
Foto: Bengt Wester

Storslaget event först ut i ny satsning

ANNONS

Göteborgsinnebandyn slår ihop sina påsar för att bjuda publiken på evenemang de sent ska glömma.

Fredagen den 19 januari är det premiär för en ny satsning på innebandyn i Göteborg. Göteborgs Innebandyförbund kommer tillsammans med förbundslagen i distriktet göra ett försök att höja intresset kring sporten genom att samarrangera fokusmatcher. Första fokusmatchen blir Herr1an-mötet mellan IK Zenith och IBF Göteborg.
- Marknadsgruppen inom Göteborgs Innebandyförbund lanserar ett event-koncept under namnet Focus Game. Syftet är att tillsammans med en förbundsrepresenterad förening inom distriktet, göra ett samarrangemang för att lyfta innebandyn i föreningens område, att skapa mediafokus samt att samla Göteborgsinnebandyn kring en specifik happening. Konceptet är i sin linda och matchen Zenith - Göteborg i Herr1an är en pilot för att under 2018 skapa Focus Game som något återkommande, säger Zeniths innebandyansvarige Mattias Säll till Innebandymagazinet.

För att kunna ta emot den förväntade storpubliken byter Zenith hall kvällen till ära till den större Torslandahallen som rymmer 800 åskådare. Där kommer publiken få uppleva något utöver det vanliga.
- Det här skall bli ett evenemang utöver det vanliga med gäster, tävlingar och massor med folk. Något man helt enkelt inte skall missa om man är innebandyintresserad, Torslandabo eller både och. Det kommer att vara tävlingar och utställare och lite go fredags-feeling. En bra start på helgen kan man säga.

Hur många räknar ni med kommer på eventet?
- Vår förhoppning är att vi kan fylla arenan och göra detta till ett minnesvärt innebandyevent som dessutom kan öka intresset för innebandyn i Göteborg och Torslandaområdet.

Göteborgspubliken är inte kända för att gå man ur huse för att titta på Innebandy. Hur har ni jobbat för att få dit publiken en fredagskväll?
- Förutom att vi sprider det till alla vi träffar delar ut Fribiljetter, sätter upp affischer runt om i Göteborg samt att vi annonserar i Torslandatidningen och självklart i Sociala Medier som Facebook, Twitter etc. Vi tror dessutom att vi kan locka mycket folk i närområdet då detta är ett nytt event vi inte kört tidigare i Torslandahallen!